معرفی 3 نوع دیوارپوش کاربردی
نوشته شده توسط : admin

دیوارپوش، دیوارپوش چوبی

دیوارپوش یکی از مصالح پایه و یک عنصر معماری است که اغلب در ساختمان های مسکونی یا تجاری نصب می شود. دیوارپوش ها انواع مختلفی دارند، مانند دیوارپوش تزیینی، دیوارپوش چوبی و دیوارپوش آکوستیک. در این مطلب این 3 نوع دیوارپوش را به شما معرفی می کنیک تا بتوانید انتخاب بهتری برای ساختمان خود کنید.

دیوارپوش تزئینی روی دیوار نصب می شود تا آنها را زیبا و جذاب کند، در حالی که انواع دیگر دیوارپوش برای هدف های دیگری مانند محافظت از دیوار و غیره نصب می شوند. بسیاری از انواع دیوارپوش ها در فروشگاه های خانگی در دسترس هستند، در حالی که ممکن است بعضی از آنها را از توزیع کنندگان حرفه ای خریداری کرد.

انواع دیوارپوش:

دیوارپوش تزئینی

دیوارپوش های تزئینی از مواد مختلفی ساخته می شوند و در بازار موجود می باشند. آنها اغلب برای تغییر ظاهر دیوار استفاده می شوند، اما می توانند برای محافظت از دیوار در برابر آسیب هم نصب شوند. دیوارپوش Wainscot یکی از رایج ترین دیوارپوش های مورد استفاده است. Wainscot از جنس چوب و یا از مواد ترکیبی با الگو و طراحی های مختلف و کنده کاری ساخته شده است. دیوارپوش Wainscot معمولا در نیمه پایین دیوار نصب می شود، اما ارتفاع و سبک آنها ممکن است متفاوت باشد. بعضی از افراد از دیوارپوش های پیش ساخته استفاده می کنند و کسانی که با چوب سازی آشنایی دارند می توانند مدل های دلخواه خود را بسازند. دیگر موادی که برای ساخت دیوارپوش های تزیینی استفاده می شوند شامل لمینیت، فولاد ضد زنگ و پلاستیک می باشد.

دیوارپوش عایق صوتی

دیوارپوش عایق صوتی یا آکوستیک برای کنترل میزان سر و صدا در یک فضا و جلوگیری از انتقال صدا از طریق دیوار استفاده می شود. آنها از فوم یا چوب با یک لایه از وینیل یا پارچه ساخته شده اند. این دیوارپوش ها صدا را جذب می کنند و معمولا در مدارس، سالن ها و هتل ها از آنها استفاده می شود. برای مطابقت با دکور اتاق دیوارپوش های عایق صوتی در طیف گسترده ای از رنگ ها و طرح ها در بازار موجود می باشند. دیوارپوش های آکوستیک را می توان به طور موقت با استفاده از گیره ها یا آهن ربا، یا میخ و چسب برای کاربردهای دائمی نصب کرد.

دیوارپوش چوبی

دیوارپوش چوبی اغلب از چب بلوط، سدر، افرا یا توسن ساخته شده است. این دیوارپوش ها برای خانه ها ایده آل هستند، که عمدتا دلیل آن سازگاری با محیط زیست است. هنگام نصب دیوارپوش های چوبی در اتاق هایی با رطوبت بالا (مانند حمام یا آشپزخانه)، آنها باید با روکش های مومی پوشیده شوند تا آب و کثیفی را دفع کنند.




:: برچسب‌ها: مصالح ساختمانی , مصالح پایه , دیوارپوش , دیوارپوش چوبی ,
:: بازدید از این مطلب : 244
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 تير 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: